lauantai 6. syyskuuta 2014

Kuivamarmorointia

Löysinpäs itseni taas kokeilemasta jotain uutta ja jännittävää koristelutyyliä. Useat ovat varmasti kokeilleet kuivamarmorointia kynsille, mutta tämä oli minun ensimmäinen kertani kun uskalsin edes ajatella koko asiaa. Enpä olisi uskonut että tämä touhu on niin kivaa! Vesimarmorointi aiheuttaa lähes joka kerta harmaita hiuksia ja on niin hemmetin sottaista puuhaa, ettei sitä tule kovin usein yritettyä. Suosittelen siis kaikille vesimarmoroinnin vihaajille kuivamarmorointia! Tämä on niin paljon kivempaa ja nopeampaa, eikä oikeastaan sottaa ollenkaan.

Lakkasin ensin yhden kerroksen Color Clubin Nail-Robia, joka näyttää pullossa tummansiniseltä mutta kynsillä taittaa vahvasti violettiin. Violetti se siis olkoon! :D Ensimmäisen kerroksen kuivuttua lakkasin toisen kerroksen. Märkään pintaan tiputtelin lakkatippoja Chinan valkoisesta ja OPIn I Sing In Color lakoista. Ohuella siveltimellä lähdin sitten piirtelemään lakkausten pintaan sekaisia kuvioita. Kuivamarmoroinnissa pitää olla erityisen nopea, sillä jos lakkojen antaa kuivua, niin sivellin vetää alimmat lakkakerrokset altaan pois ja jättää kaljuja kohtia. Siksi teinkin kaiken yksi kynsi kerrallaan.


Näistä tuli ihan mustikkarahka mieleen! Namskis. :)


Toisen käden kynnet tein hieman eri tavalla. Lisäsin lakkatippojen joukkoon Cult Nails - Grunge lakkaa, joka toi mieleeni maastokuvioiset housut! :D Kaikkiin kynsiin lisäsin vielä lopuksi tähtiniitit.



En osaa päättää kumman käden kynsistä pidän enemmän, tuli molemmista nimittäin aika mieleiset! Kuivamarmorointia tulen ehdottomasti kokeilemaan vielä uudestaankin myöhemmin.

Oletteko te koskaan kokeilleet kuivamarmorointia? Kummista lakkauksista piditte enemmän? :)

30 kommenttia:

  1. Ooh miten siistit! Tykkään väreisä tosi paljon :) Pitäisi kyllä kokeilla kun vihaan tavan marmorointia. .

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiiitti! :)

      Suosittelen, vaikka eihän tällä saa ihan samanlaisia kuvioita kuin vesimarmoroinnilla, mutta omanlaisia kuitenkin! :)

      Poista
  2. Kiitos hyvästä vinkistä, sillä vesimarmorointi ei ainakaan oo mun laji. Näisssä lakkauksissa molemmat lopputulokset näyttää hauskoilta. Tätä pitää siis kokeilla!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oleppa hyvä! :) Kyllähän sekin varmasti menisi jos olisi hyvät hermot ja paljon aikaa. :D
      Kiitos E-S! :)

      Poista
  3. Vau, upea marmorointi. En osaa myöskään oikein päättää kummasta pidän enemmän, ehkä tavallaan eka mielyttää silmää enemmän. Siinä on upeita sävyjä, jotka sointuu hyvin yhteen. Toisaalta tuossa toisessa on kivaa kontrastia.

    Itse en ole koskaan tehnyt kuivamarmorointia. Pitäis ehkä koittaa, kun toi näyttää niin hienolta.

    VastaaPoista
  4. Minäkää en osaa päättää kummat on kivemmat :D ei saa tehä noin kivoja erilaisia kynsiä ;) Mä oon tainnut yhden värin kuivamarmorointia kokeilla joskus.

    VastaaPoista
  5. Wau mitkä kynnet! U P E A T! ^_^

    VastaaPoista
  6. Vaikuttaa kyllä hauskalta hommalta, saa sotkea ihan luvan kanssa ;D En ole siis kuivamarmorointia kokeillut, mutta täytyy ehdottomasti pitää mielessä... Mä tykkään vesimarmoroinnistakin kyllä kovasti, mutta se on vaan sen verran sotkuista puuhaa, ettei kovin usein tule toimeen tartuttua. Tämän pistän siis to do -listalle :)

    VastaaPoista
  7. Wau! Mahtavat! Mää oon suunnitellu kokeilevani kuivamarmorointia...

    VastaaPoista
  8. Onpas tosi makeat kynnet! :) Tykkään molemmista variaatioista, joten vaikea sanoa kumpi on parempi :) Ja nuo tähtiniitit sopii noihin hyvin. Olen itse kokeillut kuivamarmorointia yhden kerran tikulle ja ei onnistunut. Mikä harmitti kun pidän kuivamarmoroiduista kynsistä. Taisin kyllä tehdä sen virheen että odotin alle tulevan värilakan olevan täysin kuiva ennenkuin tiputtelin muita lakkoja päälle...Täytyykin testata uudestaan ja tajuta tiputtaa ne märän lakan päälle niinkuin tuossa kerroit =D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoksia Xalla! :)

      Joo tosissaan, ne lakkatipat pitää tiputtaa märän lakan päälle, muuten ne ei leviä eikä kuvioinnit onnistu. Uutta yritystä vaan! :)

      Poista
  9. Tykkään tosi paljon varsinki violeteista! :)

    VastaaPoista
  10. Eipä ole tullut vielä kuivamarmorointiakaan kokeiltua, vaikka pitänyt on monesti! Täytyy laittaa ylös ja muistaa kokoeilla mahdollisimman pian, jos vaikka itsekin innostuisin. :) Nuo sun kynnet on meinaan suoraan sanottuna täydelliset<3 Hei laitoinki sulle jo mun sivuille viestiä, että eikö sulla oo mun numero? Laita mulle Whatsappiin viestiä? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pöh! Muistilistalle sitte vain ja kokeilemaan! :)
      Kiitos paljon Fani! ♡ juu, mä laittelinkin sulle jo viestiä. :)

      Poista
  11. Mä tykkään kaikesta marmoroinnista, kuivamarmorointia en olekaan taas hetkeen tehnyt. Nää sun kynnet on mun mielestä todella onnistuneet ja tykkään molemmista versioista. Mustikkarahkakynnet on kyllä ehkä kuitenkin lempparit :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No sen oon huomannu! ;)

      Kiitos Kaisa! :) Mustikat on ehkä myös omat lempparit. :D

      Poista
  12. Miten sä onnistuit noin hyvin? :o Oon kokeillu ja koristelutyyli on osottautunu vesimarmorointia vaikeemmaks :D Mä oon kylläkin aina tehny kuviot dotting toolilla tai appelsiinipuutikulla, jospa ongelma ois siinä?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Paljon lakkaa ja nopeat siveltimen vedot! :D
      Mäki oon joskus muistaakseni kokeillu dottingtoolilla muttei se onnistunut. Kannattaa kokeilla seuraavalla kerralla ohuella siveltimellä! :)

      Poista
  13. Molempien käsien kynnet on tosi ihanat. :) Ei oo ite tullu kokeiltua tätä, vaikka mielessä on ollu.

    VastaaPoista