maanantai 8. syyskuuta 2014

Viikottainen kynsienhoitorutiini

Arvontapostauksessa toivottiin että kertoisin hieman omista kynsienhoitorutiineistani. Niinpä minä reippaana tyttönä päätin teille sellaisen kuvata! Itse en pidä tätä viikottaista rutiiniani mitenkään hyvänä ja se kaipaakin paljon parannusta, sillä kynsinauhani ovat välillä todella huonossa kunnossa. Kynsissä taas ei ole ollut pitkään aikaan mitään vikaa ja ne ovatkin pysyneet ihmeellisen hyvänä. 

Käsiä mä en ole kesän aikana rasvaillut, kuinka typerää... Nyt kuitenkin viileiden ilmojen saapuessa on aika kaivaa kaikki rasvapurkit lähettyville. Käsien rasvaukseen olen käyttänyt Lemon Juice & Glycerinen käsivoiteita.

Alla olevassa kuvassa näkyy kaikki tarvittavat tarvikkeet ja purnukat.


1. Ensiksi poistan kynsiltä mahdolliset lakat X-tran kynsilakanpoistoaineella. Jemmapulloja mulla on tällä hetkellä neljä, ja varastoja täyttelen aina silloin tällöin ettei vahingossakaan pääse loppumaan.


2. Seuraavaksi levitän kynsille Nfu Oh kynsinauhojen kuorinta-aineen, yksi kynsi kerrallaan. Muovisen kynsinauhatyöntimen avulla rapsuttelen kynsinauhat puhtaaksi. Ja sitä mömmöähän lähtee kynsiltä ja kynsinauhoilta joka kerta ihan älyttömästi! :D Oksettavan kuuloista, tiedän, mutta tämä tökötti on ihan parasta!


Alla olevasta kuvasta näette kynteni ennen kuorintaa.



3. Pesen kädet, hieron kynsille ja kynsinauhoille öljyn, sekä työnnän kynsinauhoja. Annan aina öljyn imeytyä täysin, joka vie noin 10-15 minuuttia. Sen jälkeen pesen kädet kylmällä vedellä, jotta öljyt eivät lähde ihan täysin kynsinauhoilta. Tämän kiksin mä opin Vivekalta, kiitos siis tästä! :)


4. Viimeiseksi levitän kynsille kaksi kerrosta kynsiä vahvistavaa aluslakkaa. OPIn Nail Envy on palvellut mua n. 4-6 kuukautta ja jos jostain lakasta en missään nimessä luopuisi, niin se on tämä. Onkohan tämä nyt jo kolmas pullo? :D Riittävää se ainakin on!


Ja viimeisenä kuva hoidetuista kynsistä! Näiden talttojen kanssa ei tarvitse useasti viilan kanssa heilua (toisin kuin manteleiden kanssa), joten se viilaamis osuus jäi tästä postauksesta kokonaan pois. Mutta kyllä, silloin tällöin viilaan kynsiäni jos siihen on tarvetta.




Kuten jo alussa sanoin, tässä mun hoitorutiinissa on paljon parantamisen varaa. Meillä kaikilla on kuitenkin se oma tyyli, ja tämä on minun. Mielellään näkisin myös miten te hoidatte omia kynsiänne, joten jos teiltä löytyy blogi jonne olette sen rustailleet, niin linkkiä vaan kommenttiboxiin! Mielestäni kaikilta voi oppia jotain, mitä ei ehkä itse ole tajunnut. :) Minä esimerkiksi opin Vivekalta miten öljyt huuhdellaan oikeaoppisesti pois kynsiltä! :D

Jos teillä on muuten suositella jotain todella hyvää kynsinauhaöljyä/voidetta, niin kertokaa ihmeessä! Sellaista mä nimittäin kaipailen. :)




12 kommenttia:

  1. Oho, jokuhan on lukenut mun höpötyksiä xD Hämmentävää!

    Mun silmään sun kynsinauhoissa ei kyllä ole mitään vikaa, oot turhan kriittinen :) Ja voin lämpimästi suositella Mavalan Créme cuticule pénétrantea (kamala nimihirviö). Mavalan lakat on arsesta ja syvältä sieltä, mutta hoitotuotteet on loistavia!

    Tuosta kylmällä vedellä huuhtelusta kuitenkin sen verran vielä, että kynnen pinta kannattaa hinkata pyyhkeellä vielä pesun jälkeen, niin ettei siihen jää sitä rasvaa, koska muuten lakkaukset ei pysy niin hyvin. Pitää löytää sellainen kultainen keskitie, että iholle jää vähän rasvaa tai öljyä, mutta kynnelle ei :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No tottakai! :)

      Välillä repsottaa ärsyttävästi kynsinauhat ja ne kuivuukin niin hirveästi! Tuota mavalaa voisinkin kokeilla vaikka en niiden värilakoista hirveästi välitä.. :)

      Unohtuikin mainita tuosta postauksesta, että kyllä mä niitä pyyhkeellä vielä hinkkaan! :D

      Poista
  2. Mulla ei taija olla mitään rutiineita. Tyyliin vähä miten sattuu... :D Pitäsköhän parantaa tapoja? :P

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En minäkään vielä puoli vuotta sitten hoitanut kynsiäni mitenkään.. :D Mutta aina kannattaa hoitaa jotenkin! :)

      Poista
  3. Pitäsköhän raaskia sijottaa tuohon Nfu-kynsinauhakuorintaan, koska nykyinen on.. no, melko huono. :D

    Kynsinauhaöljyistä tykkään ehdottomasti tästä
    http://www.kauneudenkauppa.fi/epages/kauneuden.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/20130604-11092-223142-1/Products/AV784

    sekä myös tästä
    http://www.pretty.fi/valmistajat/sally-hansen/sally-hansen-cuticle-rehab-8-8-ml-kynsinauhaoljy.html#.VA2LAvuvGOo

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä mä ainakin suosittelen tilaamaan! Mä en oo kumpaakaan kokeillut, pitää laittaa korvan taakse. :)

      Poista
  4. Laitoin vasta tilaukseen tuon Cuticle Removerin, enkä malttas oottaa, että
    se tulee. Jospa sillä saisin kynsinauhat kuntoon:)

    Mä ite suosin voiteena LUSHin Lemony Flutteria, joka kosteuttaa hyvin ja imeytyy nopeesti:) Öljyä mulla ei tällä hetkellä ookkaan, koska en oo löytäny mitää hyvää:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä ostos! :) sillä saa ainakin kaikki töhnät pois kynsiltä ja kynsinauhoilta, mitä ei tiennyt olevan olemassakaan :D

      Tuosta oon kuullukkin, mutta taitaa olla aika arvokasta tavaraa? :D

      Poista
    2. Purkki maksaa 12,90€, mikä ei mun mielestä oo paha, sillä tuo voiden on todella riittosaa:) En oo saanu puolessa vuodessa sitä ees näkyvästi kulumaan:D

      Poista
    3. Oho, no eipä se sitten kallista olekaan! :) Mistä sä oot sen ostanut jos saan udella? :D

      Poista
    4. Helsingissä tuli metroon mennessä LUSHin myymälä ihan sattumalta vastaan, joten suoraan liikkeestä ostin:) Kaipa netistäkin saa? Kannattaa googlailla, et mistä löytyy, jos ei Helsinkiin pääse.

      Poista
    5. Mä asun Helsingissä, niin pääsisin jopa käymään ihan liikkeessäkin! Pitää vaan googlettaa missä olisi lähin liike. Kiitos Anni! :)

      Poista