sunnuntai 15. kesäkuuta 2014

Ruudun takana

Monesti on pyydetty että tekisin itsestäni isomman esittelyn ja koska mulla on nyt tässä n. tunti aikaa kirjoitella sillä aikaa kun tyttö nukkuu päiväunia, päätin tarttua härkää sarvista ja kertoa kaiken oleellisen itsestäni.

Kuka minä sitten olen? 




Omasta näkökulmastani olen.. Tälläinen kuin olen.. Elämän kolhima ja kaikenlaista kokenut nuoreen ikääni nähden.
Elin 16-vuotiaana aika huoletonta elämää vaikka alkoholi ja kavereiden kanssa rellestäminen ei kuulunut elämääni miltei ollenkaan. Pari kuukautta ennen 17-vuotis synttäreitäni sain tietää olevani raskaana. Se oli aikamoinen shokki minulle. Abortti ei käynyt mielessäni ikinä, eikä se ollut edes vaihtoehto. Niin sitä sitten ruvettiin valmistautumaan vanhemmiksi poikaystäväni kanssa. Odotusaika oli vaikeaa aikaa ja kaikenlaiset tunteen pyörivät ajatuksissani. Joulukuussa 2011 meille syntyikin tuo ihana tytöntyllerö joka tätänykyä onkin jo 2,5-vuotias. Päivääkään en vaihtaisi pois vaikka vaikeita hetkiä noihin pariin vuoteen on kuulunutkin. 
Ehkä juuri lapsen myötä olen tänäpäivänä sellainen kuin olen. Vastuuntuntoinen, tottakai.

Menipä syvälliseksi.. :D


Viimevuoden syyskuussa uppouiduin täysin kynsilakkojen maailmaan ja kynsien koristeluihin. Sitä ennen käsien/kynsien hoito ei käynyt mielessänikään ja jos joskus harvoin lakkasin kynsiäni, niin lakkasin ne punaisella lakalla. Muun värisiä lakkoja en muista koskaan omistaneeni.
Olen myöskin aina pureskellut kynsiäni mutta se touhu loppui kokonaan hurahdettuani kynsitaiteeseen. Myöskin muut huonot tavat jäivät pois, mm. kynsilakkojen ja kynsinauhojen repiminen.
Kynsilakkakokoelmakin on kasvanut siitä maximissaan kolmesta lakasta n. 150+/- lakkaan.

Kynsien lakkaamisesta on tullut mulle todella tärkeää. Lakkaan kynteni aina iltaisin kun lapsi nukkuu, se aika on mulle sitä omaa aikaa jota varmasti jokainen äiti tarvitsee. Muutama tunti illassa omien puuhien parissa tekee todella hyvää itsekullekkin.
Rakastan myöskin laulamista! Mä laulan aina ja kaikkialla. Surullisena ja iloisena. Laulamisen kautta saan purettua tunteita, pahaa oloa ja onnellisuutta.

Olen myös todella ujo. Jos tutustun uusiin ihmisiin niin yleensä mulla menee tovi ennekuin pystyn puhumaan normaalisti. Joidenkin kanssa tosin tulen toimeen heti ensinäkemältä. Kuitenkin olen yleensä iloinen ja yritän aina hymyillä niin paljon kuin voin. :)

Jos jäi vielä kysyttävää tai haluaisitte tietää lisää, laittakaa ihmeessä kommenttia. :)

22 kommenttia:

  1. Ootko vielä sun lapsen isän kanssa ja mitä sä haluaisit tehdä "isona"? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ollaan vielä yhdessä, viidettä vuotta jo :)
      Mä haluaisin olla kosmetologi, se on mun unelma-ammatti! Kevään yhteishaussa vaan en päässy kouluun. :(

      Poista
    2. Vähänkö hyvä! :) ens vuonna uuestaan sit vaa! Toi postauksen eka kuva on kaunis, sopis sun profiili kuvaks :) Tsemii!

      Poista
    3. Syksyllä ajattelin hakea uudestaan. :)
      Kiitos paljon! <3

      Poista
  2. Ihana esittelyteksti ja voi miten suloinen tyttö sinulla! <3 Eilisessä miitissä kerettiin jutustella paljon ja ihana ihminen olet. Hyvin samanlainen kuin minä, ehkä siksi olikin niin helppo ja kiva jutella. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onhan se söötti <3
      Niin kerettiin ja samaa voisin sanoa sinusta! Harvoin pystyy puhumaan ihmisten kanssa tollein niiku sun kanssa! :)

      Poista
  3. Sitkiä oot... <3 Ite oon kans aika myöhäisherännäinen kynsihörhöydessa, oon 27v nyt ja viime vuoden puolella löysin lakkojen ihmeellisen maailman...

    VastaaPoista
  4. Kiva postaus. :) Mä myös lakkaan ja koristelen kynsiäni aina iltaisin, kun laitan tyttöni nukkumaan. Harvemmin on päivällä aikaa siihen juttuun. Sulla on muuten sama unelma ammatti, kun mulla. Oon ajatellut hakea sinne ensi vuonna jos vaan ei mieli muutu. :) Tällä hetkellä olen vielä äitiyslomalla ja aion jatkaa lomaani ainakin sen vuoden. Ihana nauttia vapaa-ajasta kotona tytön kanssa, kun se on vielä pieni.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva että tykkäsit! :)
      Ei sitä paljon kerkeä päivisin tekemään kun juosta lapsen perässä, sen takia illat ovatkin sitä laatuaikaa itsensä kanssa. :)
      Kannattaa nauttia äitiyslomasta! Kyllä senkin jälkeen kerkeää opiskella ja työskennellä kyllästymiseen asti. :)

      Poista
  5. Kiva postaus ! Ja oi, olet tosi kaunis, kuten myös tyttäresi. :3 Pakko nostaa hattua, arvostan todella paljon nuoria vanhempia ! Omat vanhempani olivat myös 17 hujakoilla, kun minä synnyin ja kohta 20 vuotta myöhemmin ovat vieläkin yhdessä. :) Toivon teille samaa !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mukava kuulla että tykkäät! :)
      Voi kiitos paljon ihanasta kommentista! <3
      Sama minun vanhemmilla, äippä oli 16 kun saivat ekan lapsen ja ovat olleet yli 20 vuotta jo yhdessä. :) Samaa toivon tietty omallekkin kohdalle! :)

      Poista
  6. Täähän oli kiva postaus! :) Samoin täällä lakkaillaan illalla ipanan mentyä nukkumaan, oma tytär kans 2,5-vuotias. :)

    Söpö nappisilmä lapsonen, onkos sisaruksia suunnitelmissa? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No eipä sitä muuten kerkeä lakkailemaan. Tai saattaisi keretäkkin mutta kun nuo pikkuset tuppaa aina tulla levittelemään tavaroita! :D
      Sisaruksia tuskin tulee moneen vuoteen, ajattelin ensin opiskella tai mennä töihin :)
      Mitenkäs sinä, onko lisää lapsia tulossa? :D

      Poista
    2. Silläpä tulikin kysyttyä,juu on tulossa, tänään laskettu aika ja kohta mä räjähdän jollen kohta poksahda.. :D

      Poista
    3. Voi miten ihanaa! <3 Jospa se sieltä tulee, oikein paljon tsemppiä synnytykseen!! <3

      Poista
  7. Oli hauska nähdä eilen!! Soma lakkailijanalku sulla kotona :DD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Samat sanat, vaikkei kummempia poristukkaan! :)
      Eikö vaan? :D Seuraa lakanhuuruisia jalanjälkiä.. :D

      Poista
  8. Oih, ihana postaus<3! Mun mielestä tämä oli niin hyvin kirjoitettu! :3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva että tykkäät! <3 Mulla oli kauheita vaikeuksia saada sopivaa tekstiä kirjoitettua ja monta kertaa emmin että voiko tätä julkaista.. :D

      Poista