perjantai 23. toukokuuta 2014

Ensimmäiset leimadecalit!

Halusin kokeilla jotain uutta, sellaista mitä en ole koskaan ennen yrittänyt. Tein muutama päivä sitten itselleni listan kaikista koristelutyyleistä joita pitäisi kokeilla, ettei ne sitten vahingossakaan unohtuisi. Muutenkin sellainen on mielestäni aika hyvä idea esimerkiksi inspiraation puutteessa.

Ensimmäisenä listalta poimin leimadecalit. Mua jännitti todella paljon kokeilla näitä. Tiesin kyllä suurinpiirtein miten ne tehdään, mutta kiinnittämisestä mulla ei ollut tietoakaan. Onneksi youtuben ihmeellisestä maailmasta löytyy monia tutoriaaleja mm. leimadecalien tekemisestä ja kiinnityksestä. Täältä löydät hyvän tutoriaalin jos vaikka itse haluat kokeilla!

Aikaahan näissä meni, mutta lopputuloksesta tykkäsin todella paljon!
Pohjalle lakkasin kaksi kerrosta China Glaze - White out lakkaa. Aloitin leimadecalien tekemisen ennen kynsien lakkausta koska leimojen kuivumisessa meni jonkin aikaa.

Ideana on siis lakata muovin/leivinpaperin päälle leimaa suurempi neliö/kohta aluslakkaa tai pikakuivattajaa. Itse käytin sechen pikakuivattajaa. Aluslakan kuivuttua päälle leimataan joku kuvio. Sitten vain tyhjiin kohtiin laitetaan värilakkaa siveltimen tai vaikka dottingtoolin avulla. Kun kuvio on saatu väritettyä, kannattaa antaa leimojen kuivua kunnolla. Kun leimat on täysin kuivuneet, niitä kannattaa irroitella varovasti esimerkiksi pinsettien avulla. Itse tein nuo leimat muovitaskun päälle ja irroittaminen sujui ihan vaivattomasti.
Sen jälkeen lakataan kynsi toisella kerroksella värilakkaa tai päällyslakalla ja kiinnitetään leimat kynteen varovasti painellen. Sitten lisätään päällyslakka joka kutistaa leimojen reunat niin että jämät on helppo poistaa.



Mulla meni eniten aikaa leimojen värittämiseen mutta olivat jokatapauksessa todella helpot tehdä. Yhtäkään ei tarvinnut tehdä uusiksi tai heittää pois. :) Leimoistakin tuli hieman reikäiset mutta jos mietitään että nämä on mun ihka ensimmäiset leimadecalit, niin mielestäni onnistuin aika hyvin! :)


Tässä vielä kuva valmiista leimoista.

Konad - musta leimauslakka | OPI - Pink-ing of you | OPI - I just can't cope-acabana | China Glaze - White out | Bundle Monster - 322

Mitä pidätte? Oletko sinä koskaan tehnyt leimadecaleja?



17 kommenttia:

  1. Tosi kivat!! :) Oon muutaman kerran kokeilu mielessä tehnyt, ja on ne onnistunukkin mutta kynnelle asti niitä en ole siirtänyt. Pitäisköhän kokeilla seuraavaksi? :)

    VastaaPoista
  2. Wau! Upeat kynnet! ^_^
    Mie en ole vielä kokeillut näitä leimadecalseja, olen kyllä tehnyt niitä mutta kun ne ovat olleet valmiit kynsille olen heittänyt ne roskiin :DD
    Mutta nää on kyllä hienot!

    VastaaPoista
  3. Tosi kivat kynnet ja siistinnäköiset decalit! Mä oon kokeillut ja tykkäsin kovasti (onnistuessani) tästä tekniikasta. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoksia! :)
      Tää on kyllä tosi kiva koristelutyyli. Vieläkun olisi paljon leimauslaattoja joita tähän voisi käyttää.. :)

      Poista
  4. Vastaukset
    1. Kiitos! :)
      Nyt kun sanoit, niin muistuttaa kyllä hieman lakuja! :D

      Poista
  5. Ihanat! Oot onnistunu näissä niin hyvin. Ei oo kyllä ite tullu ikinä kokeiltua. :D

    VastaaPoista
  6. Vautsi, miten hienot!
    Mä en vielä leivinpaperin kanssa oo kokeillu. Väritin sen leiman ihan stamperissa, mutta pitää tosiaan kokeilla tota myös ja myös tehdä taas listaa...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos!! :)
      Mä kokeilin ensin leivinpaperin kanssa, mutta ne leimat ei lähteny irti siitä. Kannattaa kokeilla jonkun muovin päälle.
      Lista kannattaa tehdä! Auttanut mua ainakin todella paljon suunnittelun ja inspiraation kannalta :)

      Poista
  7. Voi vide nää on upeat! :) Itselläkin vielä kokeilematta tuo tekniikka, pitäisi kyllä testata :)

    VastaaPoista